עמכם הסליחה, יש באג באתר, אנו עמלים על כך.
נמכר
צליל מוזיקאלי פתוח ומפוקס ללא צבע כל שהוא, מאוד מאוזן בכל התדרים.
רזולוציה פנומנלית, רצפת רעש נמוכה ביותר, מאוד מזכיר בסאונד קדם מגברים של ברייסטון ושל מרק לווינסון
ראה דבר אחד למול עינייך במכשיר הבא
מעבר להיותו פרוססור קולנוע ביתי הכולל DD,DTS,THX אשר הן הטכנולוגיות השולטות
זהו קדם מגבר סטריאופוני ברמה גבוהה מאוד כולל DAC - Burr Brown מובנה עם הרבה מאוד תוספות
ברמת המחיר שהקדם מגבר הזה מוצע אין לו מתחרים ביכולות, בביצוע, באיכות הרכיבים ובמיתוג
המכשיר הינו של חברת פרוסיד אשר משוייכת לחברת האם MADRIGAL
כך שלמעשה המכשיר כולו בפנים כמו הפרוססור מס' 40 של מרק לוינסון אשר עולה 30.000 $
נכון שבתחום הסטריאו הרעיון שקדם מגבר המיועד לקולנוע ביתי "נחשב" לנחות יותר מקדם מגבר סטריאופוני ומוקצה מחמת מיאוס...
אך לא במכשיר הזה!!!
במחיר המוצע יש כאן איכות נדירה וגבוהה מאוד אשר נמצאת ברמות מחיר של קדם מגברים סטריאופונים סביב 15-20.000 ש"ח
יש לו חיבורים מקצועיים ומגוונים, יש לו רכיבים איכותיים, בנייה מאסיבית וייחודית
וגולת הכותרת יש לו DAC מובנה באיכות גבוהה מאוד של Burr Brown רק עבור הסטריאו!!!
תוצרת ארה"ב, עבודת יד, שנאי טרואידי, כרטיסים ומייצבי מתח עצמאיים
בנוי כמו כל מכשירי רמת HIGH-END הטובים ביותר בעולם {אל תשכח הוא כולו בפנים Mark Levinson}
המכשיר כולל חיבור לסאב, כולל חיבורי בלאנס XLR חיבורים אופטיים וקואקסיאליים וכמובן RCA
כל פונקציות האקולייזר DSP + בקרי טרבל ובאס ומעקפים עבורם
http://www.sonyplaza.nl/proceed-avp2-p-1702.html
מוצר יד שניה במצב שמור מאוד כולל שלט מקורי
ביקורות
http://www.hometheater.com/news/10221/
---------------------------------------------------------------------------------------------
Absolutely superb and well built piece with much trickle down technology from the $30,000 Levinson N0. 40.
DACs and the 4 DSPs are essentially the same.
This piece is a GREAT analogue preamp and close to the very best available, when you know how to set it for passthrough.
As a "DAC" with it's differential L/R DACs and FIFO jitter reduction, it is as good as I have ever heard.
The detail is amazing, yet it retains it's musicality, mids are free of any discernable colouration and the imaging and soundstage are beyond reproach. For movies, very secondary to me, it's extremely detailed and very enveloping.
This is great kit and untouchable for the money or many times it's cost.
The best choice for movies and music.
--------------------------------------------------------------------------
The Proceed AVP2 is one of the best ever pre/pro to date! I have a AVP2 and it is by far the best improvement to my system.
The AVP2 is a amazing 2 channel pre amp and when used as a dac it is better then most high end cd players on the market.
There are no software problems, No relay clicking just pure sound quality. THe AVP2 on the used market goes for $2500 us.
It is so much better then anything under $5000 out there.
I have owned Parasound C!, EAD ovation plus, Krell showcase, Newcastle p-965, Anthem avm 20, and CAL ssp-2500..
The Krell was the worst out of the bunch. Remember the AVP2 is almost the ML 40.
--------------------------------------------------------------------------
ביקורות על הדגם AVP1 שזה המוצע יותר טוב וחדיש ממנו
http://www.avrev.com/home-theater-preamplifiers/av-preamps/proceed-avp-av-preamplifier.html
http://www.audioreview.com/cat/amplification/a-v-preamplifier/proceed/avp/prd_118368_2719crx.aspx
http://www.angelfire.com/empire/natan/proceed_avp.htm
מידע מאתר החברה על המכשיר
http://www.proceedaudio.com/manuals/AVP2OM.pdf
THX Ultra
— THX Ultra processing is used for movies which were
originally created for theatrical release; THX may be added to any
multichannel mode associated with movies (Dolby Digital/AC-3,
Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II Movie, DTS, MPEG).
Pro Logic
— manually selecting Pro Logic may be needed when
listening to a conventional (PCM) digital signal, as from a
laserdisc player, which does not have an identifying “flag” to indi-
cate whether it is simply stereo, or Dolby Surround encoded. (In
the case of AC-3, DTS, or MPEG, the AVP2 will know positively
what sort of decoding is required and will provide it automati-
cally.)
Pro Logic + THX
— adds THX Ultra II post processing to the basic
Pro Logic decoding.
Pro Logic II Movie
— employs the more advanced Dolby Pro
Logic II algorithm for decoding Dolby-encoded movie
soundtracks. “DPL II” often yields sound that is surprisingly close
to a discrete multichannel signal such as Dolby Digital 5.1 from
older movies that lack the discrete multichannel soundtrack. (Note
that the soundtrack should be encoded as a “2.0 Dolby Surround”
signal for best results.)
Pro Logic II + THX
— adds THX Ultra II post-processing to Dolby
Pro Logic II Movie decoding.
Pro Logic II Music
— a somewhat different configuration of the
Pro Logic II algorithm which is optimized for use with ordinary
stereo music recordings (that are not specially encoded to the 2.0
Dolby Surround standard). This configuration often provides stun-
ning multichannel sound from ordinary stereo recordings.
stereo surround
— for enjoying two-channel stereo recordings
using all loudspeakers; this is an ambience extraction mode that
uses the natural ambience in the recording itself, rather than syn-
thesizing something artificial. The stereo surround mode tends to
be somewhat more subtle than Dolby Pro Logic II. Use it if the
PDL II Music mode seems a bit heavy-handed.
mono surround
— for monophonic recordings which would ben-
efit from some degree of additional ambience or spaciousness,
such as many classic movies and some sporting events.
mono on center
— a “true” mono, reproduced only through the
center channel speaker (and subwoofer, if you have one). Noisy
mono soundtracks often enjoy significant noise reduction by be-
ing reproduced in this mode.
mono on front
— the same as mono on center,
Frequency response: 20 Hz – 20 kHz, +0dB, –0.2dB
Total harmonic distortion: 0.005% @ 1 kHz, A-weighted
Maximum output (XLR): 10 V rms
Maximum output (RCA): 5 V rms
Dynamic range: 100 dB (or better)
Signal to noise ratio (balanced outputs): 105 dB (ref: 0 dB output)
Channel separation: better than 100 dB
Analog filter: Bessel-tuned, linear phase to 40 kHz
Low-level linearity: deviation less than 1 dB to -90 dB FS
(1 kHz, 20 bit data, 80 kHz measurement bandwidth)
Volume range: 0.0 (off) to 91.0 dB
Volume resolution: 0.5 dB steps above 31.0 in display
1.0 dB steps between 11–31.0 in display
2 dB steps below 11.0 in display
Digital inputs:4 S/PDIF electrical on RCA
1 S/PDIF electrical on BNC
1 AES/EBU electrical
1 EIAJ optical
Analog inputs: 1 balanced stereo pair on XLR
7 single-ended pairs on RCA
RF Demodulator input: Digital Input 3 (w/opt. RF demodulator card)
Digital input impedance:75? (S/PDIF electrical)
110? (AES/EBU electrical)
Digital output:1 RCA (S/PDIF electrical)
Digital output impedance:75? (S/PDIF electrical)
Main analog outputs: 3 balanced outputs (main left, center, right)
8 single-ended outputs (5.1 plus 2 auxiliary channels)
Analog output impedance:10 Ohms
Available trigger current: 80 mA per outlet
Power consumption: less than 50 W
Shipping weight: 34 lbs. (15.5 kg)
נמכר
AV1
Selected audio video & opportunities
שמעון מור יוסף
052 3153 707
מתקבלות הצעות לקניה ומכירה של מוצרים מיוחדים